Szkolenia otwarte
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM W JEDNOSTKACH ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
| 21-22 listopada 2019
|
|
Celem szkolenia jest: - zapoznanie z najistotniejszymi aspektami zarządzania w administracji publicznej
- poznanie działań mających na celu podniesienie efektywności zespołu
- poznanie skutecznych metod zarządzania pracownikami
- uzupełnienie wiadomości w obszarze motywowania, komunikacji i organizacji pracy zespołu
- przygotowanie uczestników do podejmowania działań mających na celu zwiększanie stopnia identyfikacji współpracowników z celami instytucji
Zapraszamy do uczestnictwa: - osoby zajmujące kierownicze stanowiska w podmiotach administracji publicznej
- dyrektorów i kierowników zakładów budżetowych
Podczas zajęć wykorzystywane są następujące techniki:- Krótkie wykłady - będące elementem wprowadzenia w omawiane zagadnienia.
- Burze mózgów
- Praca w zespołach - rozwiązywanie zadań problemowych, case study, wspólne definiowanie własnych silnych
i słabych stron, wspólne poszukiwanie nowych możliwych rozwiązań - Modelowanie - przedstawianie propozycji specyficznych zachowań
- Nagrania audiowideo - pozwalające zaobserwować siebie w symulowanych sytuacjach
- Dyskusje grupowe - omawianie wyników poszczególnych ćwiczeń
- Psychozabawy
- Testy i trening umiejętności
Zajęcia prowadzone są w małych, kameralnych grupach
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
ROLA MENADŻERA W ORGANIZACJI - szef - przywódca czy menedżer?
- role i zadania lidera
- trudne wybory relacji menedżera z podwładnymi
- autoanaliza własnego potencjału przywódczego
- style kierowania ludźmi - które są użyteczne w zależności od typu zespołu?
- diagnoza własnego stylu kierowania - gdzie tkwi mój potencjał?
- gdzie tkwi największy potencjał pracowników?
SKUTECZNOŚĆ ORGANIZACJI PUBLICZNEJ OPARTEJ NA POTENCJALE ZESPOŁÓW - właściwe definiowanie celów w organizacji o charakterze publicznym
- wspólne kreowanie celów - jak sprawić by pracownicy utożsamiali się z celami organizacji?
- twórcze inicjowanie nowych zadań i celów
DZIAŁANIA MAJĄCE NAJWIĘKSZY WPŁYW NA EFEKTYWNOŚĆ ZESPOŁU - cechy idealnego - efektywnego zespołu
- jak zbudować taki zespół? - wypracowanie zadań
- kluczowe zadania wpływające na efektywność pracy menadżera
- jak odkryć i wykorzystać silne strony pracowników?
- jakie są wartości i priorytety członków zespołu?
- narzędzia pozwalające diagnozować potencjał i kompetencje pracowników
EFEKTYWNA KOMUNIKACJA W ZESPOLE - komunikacja pozioma i pionowa w dziale i w organizacji
- rodzaje komunikacji, kanały komunikacyjne
- bariery i błędy komunikacyjne
- werbalne i niewerbalne narzędzia aktywnego słuchania
- język przekonywania, perswazji, wywierania wpływu
- typologia osobowości - charakterystyka typów i preferowanych sposobów komunikacji
USPRAWNIANIE DZIAŁAŃ ZESPOŁU POPRZEZ ROZMOWY ROZWOJOWE - rozmowy rozwojowe jako styl zarządzania ludźmi
- czym jest rozmowa rozwojowa i dlaczego jest tak efektywnym narzędziem zarządzania ludźmi?
- zasady funkcjonowania rozmów rozwojowych w organizacji
- analiza najczęściej popełnianych błędów w procesie prowadzonych rozmów z podwładnymi
- kiedy stosować rozmowy rozwojowe?
- style prowadzenia rozmów rozwojowych
- analiza preferowanego przez pracownika stylu rozwoju
ROZMOWY ROZWOJOWE - GŁÓWNE DZIAŁANIA I KOMPETENCJE - jakie działania obejmuje proces rozmów rozwojowych?
- pytania diagnozujące sytuację wyjściową
- pytania monitorujące realizację zadań
- uczenie i trening pracowników
- mechanizmy zapamiętywania i metody uczenia pracowników
- zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej
- dlaczego pracownicy lubią kanapki?
- trening udzielania informacji zwrotnej
DELEGOWANIE ZADAŃ - SKUTECZNE NARZĘDZIA W USPRAWNIANIU DZIAŁAŃ - rola i znaczenie delegowania zadań w sprawnie funkcjonującym zespole
- czym charakteryzuje się dobrze sformułowane zadanie?
- jak dopasować zadania do kompetencji i umiejętności pracownika?
- obszar odpowiedzialności pracownika, czyli równowaga pomiędzy autonomią a kontrolą
- „dodawanie władzy" członkowi zespołu
- jak przekazywać informacje o przydzielanym zadaniu, uprawnieniach lub odpowiedzialności
ZARZĄDZANIE A MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW ZESPOŁU - co motywuje pracowników?
- narzędzia motywowania
- psychologia motywowania
- motywacja w pracy - czynniki higieny i czynniki uskrzydlające (Maslow, Herzberg)
- zarządzanie i motywowanie w zależności od sytuacji w zespole (poziom motywacji, poziom kompetencji)
- zasady udzielania pochwał
- zasady prowadzenia rozmowy dyscyplinującej
- cykl motywacji i demotywacji
UWALNIANIE POTENCJAŁU ZESPOŁU POPRZEZ INFORMACJE ZWROTNE - informacja zwrotna jako narzędzie asertywnego przekazywania komunikatu
- sztuka odczytywania i wykorzystywania istotnych informacji
- poziomy rozwoju zespołu a zasady udzielania informacji zwrotnej
- konstruktywny sposób przekazywania negatywnej informacji zwrotnej
- jak dawkować informacje zwrotne?
- kiedy używać negatywnego a kiedy pozytywnego feedback'u?
- jak udzielać informacji zwrotnej aby podnosiła efektywność pracy?
Zajęcia realizowane są w dwa dni w godzinach: I dzień - 10.00 - 17.00 II dzień - 9.00 - 16.30
Sala szkoleniowa EMPRIZ Group - Warszawa
Sala szkoleniowa EMPRIZ Group znajduje się zaledwie 4 przystanki od Dworca Centralnego. W sąsiedztwie mieszczą się instytucje publiczne i biznesowe.
Dotarcie jest dosyć proste dzięki znakomitej lokalizacji:
- z Dworca Centralnego - tramwajami (ok. 8 min)
- z Dworca Zachodniego - autobusami/ tramwajami (ok. 20 min)
- ze Starego Miasta - autobusami/tramwajami (ok. 8-10 min.).
Szczegółowe opisy prowadzącego(ych) szkolenie znajdują się w ofercie przesyłanej drogą mailową lub faksową. Celem otrzymania oferty prosimy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta pod numerem (22) 354 60 01.
Cena wynosi: 990,00 zł
RABATY!!! Przy zgłoszeniu przynajmniej 2 osób z jednej firmy - rabat10% Przy zgłoszeniu przynajmniej 4 osób z jednej firmy - rabat15% Przy zgłoszeniu przynajmniej 5 osób z jednej firmy - 6 osobagratis!
Cena obejmuje:udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, poczęstunek wtrakcie trwania zajęć, imienny certyfikat uczestnictwa.
Szkoleniarealizowane są jako program kształcenia ustawicznego, dlategoteż istnieje możliwość otrzymania przez Uczestnikówzaświadczenia ukończenia na druku MEN.
Organizujemy również szkolenia zamknięte w siedzibieZamawiającego lub innym wskazanym miejscu na terenie całegokraju. Cena szkolenia zamkniętego jest indywidualnie ustalana zKlientem - prosimy o kontakt z Działem Szkoleń, który zprzyjemnością przygotuje indywidualną ofertę dla Państwa.
|
|
Wróć |
|