WYSZUKIWARKA
 


 


 
Już wkrótce - nowości w naszej ofercie szkoleniowej
 


Publikacje


Budowanie wizerunku firmy

 We współczesnym świecie biznesu trudno o profesjonalne postrzeganie firmy, bez opracowania jej spójnego wizerunku.
Nadrzędnym celem budowania wizerunku firmy jest tworzenie przewagi konkurencyjnej.
Właściwie zaprojektowany wizerunek, to pierwszy i podstawowy krok do wyróżniania się firmy w otoczeniu rynkowym oraz w umysłach Klientów. Można to osiągnąć konsekwentnie, wdrażając określony zestaw reguł, które w sumie mają budować pozytywne wyobrażenia o przedsiębiorstwie czy produkcie, a one z kolei mają przekładać się na sprzedaż, czyli zysk firmy.

KROK 1 CZYLI NAZWA FIRMY
Początkiem budowania dobrego wizerunku jest nazwa, jaką firma przyjmuje. Nazwę powinno się łatwo wymawiać i zapamiętywać, ma się ona również kojarzyć z zakresem działalności, jaką zajmuje się firma.

KROK 2 CZYLI LOGOTYP
Logotyp jest przełożeniem nazwy na język bodźców wzrokowych. Przy budowaniu znaku graficznego obowiązuje ta sama zasada, co przy budowie nazwy: łatwość zapamiętania i łatwość skojarzeniowa z pozytywnymi cechami firmy. Ponadto - bardzo ważny element - indywidualność znaku. Takie warunki zmuszają do zaprojektowania logotypu w pełni zwartego, o maksymalnie prostych kształtach, w ograniczonej palecie barw, wszystko to zaś po to, by ułatwić jego postrzeganie i zapamiętanie, także podświadome, przez potencjalnych Klientów. Elementy znaku graficznego powinny podświadomie kojarzyć się z określonymi cechami, uczuciami, ideami, które to muszą nawiązywać do działalności firmy.

KROK 3 CZYLI KSIĘGA ZNAKU: CORPORATE IDENTITY
Corporate Identity, czyli podstawowa Księga Znaku, to instrukcja posługiwania się naszym logo, a także wszystkimi elementami naszej tożsamości wizualnej. Instrukcja wspomagająca budowanie i utrzymanie spójnego wizerunku firmy, a co za tym idzie tego, by ten wizerunek pozytywnie oddziaływał na Klienta i przyciągał go do nas. Jest to również nieoceniona pomoc w walce konkurencyjnej. Opracowanie podstawowej Księgi Znaku lub Corporate Identity (CI), jest punktem na ogół pomijanym przez przedsiębiorców z racji dodatkowego kosztu, braku świadomości, jak pomocne i niezbędne jest to narzędzie.

KROK 4 CZYLI BRANDING
Branding - system budowy świadomości twojej marki na rynku. im lepsze posiadamy fundamenty, tym łatwiej ten wizerunek budować i utrwalać, w pełni zachowując jego spójność. Każda nasza reklama, pojazd czy druk, to nośnik wizerunku naszej firmy. Nośnik reklamowy, nieomal darmowy, połączony z prawidłowo użytym logotypem i barwami firmowymi, pomaga dobrze zaistnieć w świadomości Klienta i utrwalać ten obraz. Należy dbać o spójność marki, tak samo jak o spójność strategii działania firmy.
Branding to bardzo rozbudowana działalność, polegająca na zarządzaniu wartością marki. Jeżeli opisane powyżej cztery elementy budowania wizerunku firmy, będą właściwie zaplanowane i wdrożone, to możemy być pewni, że podstawowy element odniesienia sukcesu, czyli zbudowanie wizerunku firmy, będziemy mieli za sobą. Pamiętać należy jednak, żeby w tym momencie nie spocząć na laurach. Wprowadzenie tych zasad, to jedno, a ciągła obserwacja rynku oraz reagowanie na zmiany, to drugie. Dopiero umiejętne, systematyczne i długofalowe działanie, w tych obu zakresach, da efekty w postaci dobrego wizerunku firmy, który w wielu wypadkach będzie się sam sprzedawał.

Źródło: magazyn przedsiębiorcy EuroFirma.pl