Każdy menedżer powinien zwracać szczególną uwagę na wizerunek i reputację firmy oraz stale podejmować działania zmierzające do ich budowania i umacniania. W tym celu konieczne jest stworzenie dobrej komunikacji z otoczeniem przedsiębiorstwa, dzięki której będzie ona mogła wyróżnić się z otoczenia. Komunikacja organizacji z otoczeniem składa się z następujących elementów: Czytaj dalej
Rozwój menedżerski
Menedżer, który chce ciągle chce być skuteczny i utrzymywać wysoki poziom swoich umiejętności oraz kompetencji musi się cały czas rozwijać – pod każdym względem. Rozwój ten powinien być zaplanowany i zorganizowany. Wiedza musi być ciągle pogłębiana, umiejętności zarządzania doskonalone, a cechy osobowości i kompetencje podnoszone. Nie można opierać się no już posiadanych zdolnościach, ponieważ świat biznesu ciągle się zmienia i to bardzo dynamicznie. To co było skuteczne pięć lat temu, obecnie może w ogóle nie znaleźć zastosowania. W niektórych przypadkach okres ten należy liczyć w miesiącach a nie latach. Czytaj dalej
Planowanie czasu
Planowanie samego czasu to nic innego jak organizowanie zadań, które zamierzamy wykonać. Każdy z nas ma obowiązki, czynności, które musi wykonać jak również te, które po prostu chce. Niezależnie od tego czy chodzi o napisanie ważnej pracy, spotkanie z kimś dla nas istotnym czy też drzemkę, są to działania, które planujemy. Nie ma idealnej reguły, która powie nam co, kiedy i w jaki sposób powinniśmy zaplanować. Czytaj dalej
Podejmowanie kluczowych decyzji
Podejmowanie decyzji to najważniejszy i często najtrudniejszy aspekt pracy menedżera. Okazuje się, że nawet osoby z bogatym doświadczeniem na stanowiskach menedżerskich nie potrafią odpowiednio konstruować i wykorzystywać procesu podejmowania decyzji. Decyzje podejmowane są zbyt pochopnie, nie są brane pod uwagę wszystkie okoliczności, sedno sprawy pozostaje niezauważone. Czytaj dalej
Budowanie autorytetu
Budowanie autorytetu to działania, służące wykreowaniu sytuacji i rozwijaniu relacji służących wywieraniu wpływu osobistego na innych ludzi. Budowanie autorytetu określa czynności i zachowania związane z kreowaniem własnego wizerunku wśród grup społecznych, w których pragniemy być dostrzeżeni. Czytaj dalej