WYSZUKIWARKA
 


Szkolenia otwarte


INSTRUKCJA KANCELARYJNA W URZĘDZIE - przepisy wykonawcze do ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
30-30 września 2019

Celem szkolenia warsztatowego jest:

  • przygotowanie jednostki do wprowadzenia nowych przepisów zarządzania dokumentacją,
    w jednostkach administracji publicznej
  • nabycie praktycznych umiejętności i niezbędnej wiedzy w zakresie właściwego postępowania
    z dokumentacją, organizowania i nadzorowania właściwego obiegu w ramach czynności kancelaryjno-biurowych, w oparciu o nowe uregulowania w tym zakresie

Szkolenie warsztatowe skierowane jest do:

  • pracowników organów gminy i związków międzygminnych, powiatów, samorządu województwa
  • pracowników jednostek podległych tym organom
  • pracowników organów zespolonej administracji rządowej w województwie
  • pracowników urzędów obsługujących te organy

w szczególności:

  • kierowników podmiotów
  • pracowników kancelarii
  • pracowników administracyjnych
  • archiwistów

Podczas zajęć wykorzystywane są następujące techniki:

  • Krótkie wykłady - będące elementem wprowadzenia w omawiane zagadnienia
  • Burze mózgów
  • Praca w zespołach - rozwiązywanie zadań problemowych, case study, wspólne poszukiwanie nowych możliwych rozwiązań
  • Modelowanie - przedstawianie propozycji specyficznych zachowań
  • Dyskusje grupowe - omawianie wyników poszczególnych ćwiczeń

Program szkolenia warsztatowego obejmuje następujące zagadnienia:

PODSTAWY PRAWNE POSTĘPOWANIA Z DOKUMENTACJĄ

  • Ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach („Konstytucja archiwalna”)
  • Rozporządzenie wykonawcze Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych
    • zakres przedmiotowy i podmiotowy obowiązywania
    • zmiany w definicje pojęć
    • jakie przyjęto ogólne założenia dotyczące budowy wykazu akt?
    • jakie można stosować systemy prowadzenia archiwizacji?
      • tradycyjny
      • elektroniczny
    • jak postępować z dokumentacją w przypadku ustania działalności podmiotu lub komórki organizacyjnej?
    • jak postępować z dokumentacją spraw niezakończonych przed wprowadzeniem nowych wykazów akt w jednostce (spraw rozpoczętych przed wejściem w życie rozporządzenia)?
    • jak należy postępować z dokumentacją spraw niezakończonych, przed wdrożeniem do stosowania sytemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją w jednostce?

Nowa Instrukcja Kancelaryjna

  • Przepisy ogólne
    • kto ma prowadzić nadzór nad stosowaniem przepisów kancelaryjnych w jednostce?
    • jakie nowe zadania stawiane są archiwistom zakładowym?
    • na co zwrócić uwagę w nowych definicjach pojęć?
    • jaki system kancelaryjny ma być stosowany?
    • jaki podział dokumentacji wprowadza nowa instrukcja kancelaryjna?
      • jak postępować z dokumentacją tworząca akta sprawy ?
      • co zrobić z dokumentacją nie tworzącą akt sprawy?
    • jakie zmiany wprowadza nowa instrukcja kancelaryjna przy nadawaniu znaku sprawy?
      • elementy obowiązkowe
      • kolejność elementów
      • separatory w znaku spraw
    • jakie są nowe uregulowania dotyczące spraw prowadzonych lub załatwianych przez kilka komórek?
    • jaką strukturę meta danych wymagają przepisy?

Uczestnicy w sposób praktyczny przećwiczą nabytą wiedzę, m.in. wskażą różnice w definicjach, określą systemy kancelaryjne, dokonają podziału dokumentacji na tworzącą/nie tworzącą akta spraw, dokonają znakowania różnych spraw wg nowych zasad, określą także miejsca prowadzenia akt spraw w różnych systemach prowadzenia dokumentacji.

  • Czynności kancelaryjne w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD)
    • kto może być użytkownikiem systemu?
    • jakie są zadania punktu kancelaryjnego?
      • potwierdzenia otrzymania
      • rejestracja
      • nadawanie identyfikatora
      • kontrola przesyłek
    • jak postępować z przesyłkami tradycyjnymi (na papierze)?
      • kontrola zawartości
      • naniesienie identyfikatora
      • wykonywanie odwzorowań cyfrowych
    • jak postępować z przesyłkami przekazanymi pocztą elektroniczną?
      • selekcja przesyłek
      • dokonywanie podziału przesyłek
      • rejestracja w systemie
    • jak postępować z przesyłkami przekazanymi na elektroniczną skrzynkę podawczą (ESP)?
    • jak postępować z przesyłkami przekazanymi na informatycznym nośniku danych?
    • jak dokonywać rozdzielenia przesyłek?
    • co to składy chronologiczne i informatyczne?
      • zasady funkcjonowania składów
      • dokumentowanie korzystania
      • kopiowanie wyjmowanej dokumentacji
    • kto jest uprawniony do przyjmowania przesyłek?
    • kto dokonuje dekretacji?
    • gdzie i jak należy dekretować przesyłki?
    • jak prowadzić spis spraw?
      • forma spisu
      • zawartość spisu spraw
    • czym są raporty założonych spraw?
    • jak dokumentować w EZD załatwienie sprawy ustnie?
    • jakie są zasady przygotowywania projektów pism oraz ich akceptacji?
    • jakie są sposoby wysyłania pism i jak są one podpisywane?
    • kiedy i jak należy przekazywać sprawy zakończone do archiwum zakładowego?

W ramach tego bloku Uczestnicy będą mieli za zadanie zgodnie z zasadami systemu EZD m.in. dokonać wstępnych czynności kancelaryjnych, określić postępowanie z dokumentami wpływającymi do jednostki w różnych postaciach, dokonać podziału dokumentów na składy chronologiczne i informatyczne, zadekretować dokumenty w odpowiedniej formie.

  • Czynności kancelaryjne w systemie tradycyjnym
    • jakie są zadania punktu kancelaryjnego?
      • potwierdzenia otrzymania
      • rejestracja
      • nadawanie identyfikatora
      • kontrola przesyłek
    • jak postępować z przesyłkami tradycyjnymi (na papierze)?
    • jak postępować z przesyłkami w postaci elektronicznej?
      • poczta elektroniczna
      • elektroniczna skrzynka podawcza (ESP)
      • informatyczne nośniki danych
    • jak dokonywać rozdzielenia przesyłek w systemie tradycyjnym?
    • jak dokonywać dekretacji przesyłek?
    • jak prowadzić spis spraw w systemie tradycyjnym?
      • forma spisu
      • zawartość spisu spraw
    • kiedy i jak zakładać teczki aktowe?
    • co zrobić w przypadku wysyłania pism w postaci elektronicznej?
    • kiedy i jak należy przekazywać sprawy zakończone do archiwum zakładowego?

W ramach tego bloku Uczestnicy otrzymają zadania, które będą często powtórką z dotychczasowego doświadczenia z postępowania z dokumentacją w jednostkach. Wśród nich ukryte będą drobne, aczkolwiek istotne zmiany dla tradycyjnego systemu kancelaryjnego. Celem tych zadań będzie zwrócenie uwagi w sposób praktyczny, na wprowadzone zmiany.

Szkolenie realizowane jest w godzinach 10.00 - 17.00

Proszę o przesłanie szczegółowego programu:
Imię i nazwisko

Nazwa firmy

Telefon

Fax

E-mail

Sala szkoleniowa EMPRIZ Group - Warszawa

 

Sala szkoleniowa EMPRIZ Group znajduje się zaledwie 4 przystanki od Dworca Centralnego.
W sąsiedztwie mieszczą się instytucje publiczne i biznesowe.

 


 

Dotarcie jest dosyć proste dzięki znakomitej lokalizacji:

  • z Dworca Centralnego - tramwajami (ok. 8 min)
  • z Dworca Zachodniego - autobusami/ tramwajami (ok. 20 min)
  • ze Starego Miasta - autobusami/tramwajami (ok. 8-10 min.).


Specjaliści - praktycy z tematyki obejmującej szkolenie

Szczegółowe opisy prowadzącego(ych) szkolenie znajdują się w ofercie przesyłanej drogą mailową lub faksową.

Celem otrzymania oferty prosimy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta pod numerem (22) 354 60 01.

Cena wynosi: 440,00 zł

 
RABATY!!!

Przy zgłoszeniu przynajmniej 2 osób z jednej firmy - rabat10%
Przy zgłoszeniu przynajmniej 4 osób z jednej firmy - rabat15%
Przy zgłoszeniu przynajmniej 5 osób z jednej firmy - 6 osobagratis!

 

Cena obejmuje:udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, poczęstunek wtrakcie trwania zajęć, imienny certyfikat uczestnictwa.  

Szkoleniarealizowane są jako program kształcenia ustawicznego, dlategoteż istnieje możliwość otrzymania przez Uczestnikówzaświadczenia ukończenia na druku MEN.

  
Organizujemy również szkolenia zamknięte w siedzibieZamawiającego lub innym wskazanym miejscu na terenie całegokraju.
Cena szkolenia zamkniętego jest indywidualnie ustalana zKlientem - prosimy o kontakt z Działem Szkoleń, który zprzyjemnością przygotuje indywidualną ofertę dla Państwa.

Wróć